تعطیلی پارس الکتریک،تولید کننده داخلی

۲۴ خرداد ۱۳۹۵

چند سالی است که تولیدکنندگان داخلی حال و روز خوبی ندارند و حتی برخی از برندهای قدیمی به کما رفته و نفس‌هایشان به شماره افتاده است.

سال‌ها است که مسئولان نوید روزهای خوب را می‌دهند و این بیماران بد حال را تنها با وعده زنده نگه داشته‌اند اما این روزها چوب خط عمر برخی از این برندها پر شده است و برندهای قدیمی به ترتیب در حال نابود شدن هستند.

همین چند روز پیش بود که خبر تعطیلی شرکت ارج شنیده شد و امروز بعد از چند سال زمزمه‌های تعطیلی شرکت پارس الکتریک شنیده می‌شود.

این برند قدیمی که زمانی بهترین برند خاورمیانه بود امروز نفس‌های آخر خود را می‌کشد و دیگر امیدی به بهبود آن نیست.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌و‌گو با میزان با اشاره به تعطیلی شرکت پارس الکتریک گفت: این شرکت چندین سال است که حال خوبی ندارد و تعطیلی و ورشکستگی آن امری دور از تصور نیست.

وی افزود: از دلایل نابودی این شرکت می‌توان به مدیریت دولتی و عدم استفاده از فناوری‌های نوین اشاره کرد چرا که وقتی مدیر دلسوز نباشد کارخانه رونقی پیدا نمی‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: در سال‌های گذشته ورود برندهای کره‌ای به بازار ایران موجب شد تا کشش بازار به سمت برندهای وارداتی برود و همین امر منجر به ورشکستگی برندهای داخلی شد.

به گفته طحان‌پور باید قبل از این که مشکلات تولیدکنندگان عمیق شود فکر چاره‌ای برای آن شود نه این که وقتی یک برند قدیمی از بین رفت برای آن عزاداری شود.