شایعه فروش لوازم خانگی با طرح کارت اعتباری

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی،تا کنون هیچ کالایی با طرح کارت اعتباری به فروش نرفته است!
 
وی افزود: اینکه برخی می‌‌گویند کارت اعتباری کالا نصیب فروشندگان شده درست نیست و تاکنون به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، یک ریال هم در این طرح کالا فروخته نشده است.
 
به نقل از کارون پرس، محمد طحانپور، در مورد آخرین وضعیت طرح کارت اعتبار کالا که برخی تولیدکنندگان ادعا می‌کنند، تنها نصیب فروشگاه‌ها شده و به سرانجام نرسیده، اظهار داشت: فروشگاه‌های لوازم خانگی هنوز یک  کارت هم دریافت نکرده‌اند و متاسفانه نحوه در نظر گرفتن نمایندگی‌های فروش کالاهای لوازم خانگی که مشمول این طرح می‌شوند، درست نبوده است.
 
وی افزود: به عنوان مثال یکی از برندهای معتبر ایرانی نمایندگی فروش نداشته و کالای خود را بین بنکداران تقسیم می‌کند و علیرغم اینکه این کالا در فروشگاه‌ها موجود است، اما به دلیل نداشتن نمایندگی امکان فروش به مشتری را هم ندارد.
 
به گفته طحانپور کار به جایی رسیده که برخی از مشتریان تقاضای مبادله کارت اعتباری خرید کالا با پول نقد را با کسر سود از فروشندگان کرده‌اند که این کار در عمل امکانپذیر نیست.
 
وی در توضیح بیشتر موضوع، گفت: در این طرح قرار است تا پول مستقیم به حساب تولیدکنندگان برود و تولیدکننده نیز 3 درصد از محل سود را به واحد صنفی بدهد.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بر این نکته تاکید کرد که تاکنون یک ریال هم از این کارت‌ها خریدی در فروشگاه‌ها انجام نگرفته و اینکه برخی می‌گویند کارت اعتباری نصیب فروشندگان شده نه تولیدکننده، معلوم است که اصلا از موضوع خبر ندارند و یا تولیدکننده نیستند.
 
طحانپور در مورد طرح ویژه‌ای که قرار بود خود اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به طور موازی برای کارت اعتباری در نظر بگیرد نیز اظهار داشت: با 4 بانک به طور مستمر موضوع را پیگیری کردیم، اما ظاهرا بانک‌ها بیشتر به کار بنگاه‌داری مشغولند تا بانکداری چرا که هر کدام درخواست سود 24 تا 36 درصد را بابت این طرح کرده‌اند که اگر قرار بود چنین سودی به آنها بدهیم خود فروشندگان به طور مستقیم می‌توانند کالایشان را اقساطی به مردم با چنین سودی بفروشند.
 
وی در مورد رونق در بازار فروش لوازم خانگی و تغییر قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هم گفت: مردم به اندازه نیاز از بازار خرید می‌کنند و مشکل رکود نیست، بلکه تورم در تولید است. آقایان متاسفانه یک زمانی بدون در نظر گرفتن ظرفیت بازار فقط مجوز تولید داده‌اند و اکنون تولید بیش از کشش بازار وجود دارد.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در همه جای دنیا برندهای معتبر با بازارسنجی و دریافت سفارش تولید را آغاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برندهای معتبر اروپایی نیز بیکار ننشسته‌اند و چشم به بازار ما دارند و ما باید در این بین سعی کنیم، از نام برندهایی که جایی در بازارهای دنیا دارند استفاده کرده و با تولید مشترک و ساخت کالا در ایران زمینه صادراتی را فراهم کنیم.